tiistai 30. lokakuuta 2012

Tuomas Jauhiaisen estevalmennus 29.10

Eilen oli se päivä, jota olin odottanut viikkotolkulla. Viimein sain kyydit ja kaikki järjestettyä siten, että pääsimme pitkästä aikaa Tuomaksen oppeihin Polleparkkiin. Kalle kengitettiin iltapäivällä ja meidän valmennus oli 19-20. Sain kuulla kaverilta, että meistä oltiin kohuttu etukäteen koska onhan poni tosiaan entinen ravuri ja olin ilmottautunut 80-100cm ryhmään. Siis voi ei...


Noh siitä huolimatta, että muka meinaamme kaatua ennen jokaista estettä ja laskemme ryhmän tasoa huomattavasti, matkaan lähdettiin positiivisin mielin. Onneks valmentaja tykkää Kallesta ihan hirveästi ja saatiin kuulla taas paljon omaa egoa hiveleviä kehuja.




Tehtävänä toimi niinsanottu temppurata, eli mentiin rataa joka sisälsi paljon tekniikkaa hiovia juttuja. Alkuverkkana tultiin innaria, okseria ja sarjaa s-kaarella ja jokaiseen kaarteeseen tehtiin voltti. Poni oli avuilla ihan kohtalaisesti ja saatiin tehtävä sujumaan heti ensimmäisellä kerralla. Siitä jatkettiin pysty-okseri suhteutetulle, trippelille ja lopuksi okseri-pysty linjalle. Esteet olivat loppujen lopuksi 90-100cm luokkaa.


Valmennuksesta jäi kyllä äärimmäisen hyvä maku suuhun. Tuomas kehui sitä miten liekeissä Kalle oli ja kuulemma ratsastin itse siististi ja fiksusti. Erityistä kiitosta sai ponin laukan säädeltävyys, koska mentiin samoilla askelmäärillä kun ryhmän puoliveriset. Parhaiten kyllä jäi loppupalaute mieleen. "Jatkakaa samaan malliin ja pitäkää toi vire päällä. Toi poni tulee viemään sut voitosta voittoon."

8 kommenttia:

  1. Missä mun copyrightit on ;) ihana kalle, ja saat olla ylpeä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Unohtu kun kirjoitin ihan jossain pöhnässä tän :D Kalle oli taitava <3

      Poista
  2. tumppi on kyllä niin kiva valmentaja, semmonen ihanan positiivinen ja tsemppaava! :) oon käyny jotain kolmisen kertaa tuomaksen valkuissa ja kaikista oon oppinu jotain hyödyllistä.

    tosi hienosti meette, ja oon samaa mieltä ku tuomaskin, teillä on voittoisa tulevaisuus kyllä edessä tolla menolla! (;

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos piristävästä kommentista :) Se on aina kiva kuulla ulkopuolisten mielipidettä meidän menosta ja kun varsinkin Kalle on pohjimmiltaan mitä on.

      Tuomas on kyllä ihan paras! :)

      Poista
  3. Hyvä te! Vaikka siis joo, näytti kyl siltä et kaadutte hetkenä minä hyvänsä, huh huh :D

    VastaaPoista
  4. Loistava tiimi te ootte!

    Mulla on tunnustus sulle :) http://teamjjproject.blogspot.fi/

    VastaaPoista